Próba / badana grupa
reprezentatywna grupa 642 kobiet w wieku 18+, planujących ciążę, będących w ciąży lub posiadających dzieci do 3. roku życia
Verco SA to polska firma farmaceutyczna, specjalizująca się w ginekologii, okulistyce i skin care. W jej portfolio można znaleźć zaawansowane produkty z wybranych obszarów terapeutycznych, powstające w wyniku połączenia wiedzy i doświadczenia z praktyką lekarską. Wśród nich znajduje się Pregna - najczęściej kupowany w Polsce suplement diety dla kobiet w ciąży (wg danych IMS units MAT 12.2023). Pregna jako odpowiedzialna marka wspierająca przyszłe mamy, zdecydowała się dostarczyć swoim odbiorczyniom praktyczną wiedzę, która pomaga jak najlepiej przygotować się do ciąży. W tym celu firma Verco we współpracy z agencją They.pl zleciła nam przeprowadzenie badania, którego wyniki posłużyły do stworzenia wraz ze specjalistami z dziedziny medycyny i nauk o zdrowiu kompleksowego raportu pt. “Prekoncepcja w Polsce”, odpowiadającego na potrzeby kobiet w zakresie planowania i przygotowania do ciąży.
Naszym zadaniem było przebadanie reprezentatywnej grupy kobiet w wieku 18+, które planują ciążę, są obecnie w ciąży lub mają dzieci do 3. roku życia, by dowiedzieć się, co jest dla nich ważne w szczególnym okresie starania się o dziecko oraz zweryfikować, czy mają dostateczną wiedzę na temat prekoncepcji. Kwestionariusz badania obejmował zagadnienia takie jak badania profilaktyczne obrazujące stan zdrowia przyszłej mamy czy suplementacja przed ciążą.
reprezentatywna grupa 642 kobiet w wieku 18+, planujących ciążę, będących w ciąży lub posiadających dzieci do 3. roku życia
ankieta CAWI realizowana z wykorzystaniem panelu internetowego Reaktor Opinii
marzec 2023
dostarczenie danych pozwalających na stworzenie kompleksowego raportu
przygotowanie do ciąży z uwzględnieniem zagadnień takich jak badania profilaktyczne, styl życia, suplementacja
pozyskanie jakościowych danych pomimo delikatnej tematyki badania
Marka Pregna postanowiła wiedzę płynącą z badań rynku wykorzystać do zwiększenia skuteczności działań content marketingowych. Wyniki przeprowadzonego przez nas badania ankietowego ocenili specjaliści z dziedziny nauk o zdrowiu, opierając na nich swoje rekomendacje dla przyszłych mam. W tej sytuacji korzyść odniosła zarówno marka, utrwalając dzięki publikacji raportu swoją pozycję eksperta i lidera w świadomości kobiet przygotowujących się do ciąży, jak i same konsumentki, które dostały do ręki świetnie opracowane materiały , ułatwiające świadome planowanie macierzyństwa. Raport był też dla firmy Verco przestrzenią do promowania produktu Pregna Start, stworzonego właśnie z myślą o kobietach planujących ciążę.