57%

respondentów

zetknęło się z chatbotami

10%

respondentów

uważa, że chatboty to bardzo fajne rozwiązanie, które znacznie przyspiesza rozwiązywanie spraw klientów

65%

respondentów

deklaruje, że chatboty ich denerwują i woleliby kontakt z żywym człowiekiem

Wydawać by się mogło, że chatboty przejęły komunikację z klientem w wielu branżach - od firm kurierskich, przez retail po umawianie wizyt do lekarza czy zgłaszanie szkód ubezpieczycielom. Czy jednak Polacy faktycznie powszechnie się z nimi spotykają? Jak oceniają swoje doświadczenia z chatbotami i na ile to technologiczne rozwiązanie może poprawić ich customer experience?

Okazuje się, że większość, bo ponad połowa respondentów (57%), miała styczność z chatbotami na stronach sklepów lub usługodawców. Jednak co istotne, niemal połowa z nich doświadczenia te oceniła jako negatywne - aż 47% uważa chatboty za denerwujące i deklaruje, że woli kontakt z żywym człowiekiem. 41% twierdzi, że choć bywają denerwujące, to jednak ułatwiają i przyspieszają rozwiązanie sprawy czy uzyskanie odpowiedzi na pytanie. Zaledwie co dziesiąty uważa stosowanie chatbotów za dobre rozwiązanie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o stosunku Polaków do chatbotów:

POBIERZ MATERIAŁ dn

O badaniu

Informacje pochodzą z badania dotyczącego sztucznej inteligencji przeprowadzonego w dniach 23.05-02.06.2023 roku na próbie 1077 respondentów. Próba była reprezentatywna dla populacji Polaków w wieku 15+. Maksymalny błąd oszacowania wyniósł ok. 3%.

Kategorie

Wybrane wykresy:

realizacja