zetknęło się z chatbotami
uważa, że chatboty to bardzo fajne rozwiązanie, które znacznie przyspiesza rozwiązywanie spraw klientów
deklaruje, że chatboty ich denerwują i woleliby kontakt z żywym człowiekiem
Okazuje się, że większość, bo ponad połowa respondentów (57%), miała styczność z chatbotami na stronach sklepów lub usługodawców. Jednak co istotne, niemal połowa z nich doświadczenia te oceniła jako negatywne - aż 47% uważa chatboty za denerwujące i deklaruje, że woli kontakt z żywym człowiekiem. 41% twierdzi, że choć bywają denerwujące, to jednak ułatwiają i przyspieszają rozwiązanie sprawy czy uzyskanie odpowiedzi na pytanie. Zaledwie co dziesiąty uważa stosowanie chatbotów za dobre rozwiązanie.
Informacje pochodzą z badania dotyczącego sztucznej inteligencji przeprowadzonego w dniach 23.05-02.06.2023 roku na próbie 1077 respondentów. Próba była reprezentatywna dla populacji Polaków w wieku 15+. Maksymalny błąd oszacowania wyniósł ok. 3%.