56%

respondentów

korzysta z QR kodów

62%

respondentów

korzysta z kodów QR podczas realizowania usług kurierskich/paczkomatów

43%

respondentów

skanuje kody na opakowaniach produktu (informacje o produkcie)

W ostatnim czasie sporo zamieszania wywołała nowinka ze świata AI - inspirujący trend, polegający na generowaniu artystycznych kodów QR, które wyglądają jak małe dzieła sztuki. Dla marketerów to szansa na ożywienie używanych dotychczas nudnych QR kodów i nawiązanie nowej, innowacyjnej formy komunikacji z konsumentami. Czy jednak kody QR faktycznie cieszą się nadal popularnością wśród odbiorców? Dostępne wcześniej, cytowane przez media branżowe dane pochodzące z badania przeprowadzonego na zlecenie MediaHub Poland przez Instytut Badań Pollster dotyczyły specyficznego okresu pandemii, kiedy to użytkownicy dużo chętniej sięgali po rozwiązania bezdotykowe. Postanowiliśmy więc zrealizować nowe badanie na temat aktualnej popularności użycia kodów QR w społeczeństwie, by sprawdzić obecny potencjał wykorzystania tego świeżego, artystycznego trendu, biorąc pod uwagę aktualną sytuację rynkową.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak badani korzystają z kodów QR:

POBIERZ MATERIAŁ dn

O badaniu

Informacje pochodzą z badania przeprowadzonego w lipcu 2023 roku na próbie 1121 respondentów (uczestników panelu badawczego ReaktorOpinii.pl). Próba była reprezentatywna pod względem struktury dla populacji Polaków w wieku 18+ pod względem: płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości i regionu. Maksymalny błąd oszacowania wyniósł ok. 3%.

Kategorie

Wybrane wykresy:

realizacja